Selasa, 10 Februari 2009

Kehampaan ini


Benar aku sangat lemah tanpamu...aku baru merasakan cinta ini menyiksa bathinku
kehampaan ini merasuk seluruh ragaku hingga aku tak berdaya menghadapi kenyataan
kalau kau telah jauh meninggalkan aku dan tak akan pernah mungkin kembali, Tuhan
jika saja kau memberikan kesempatan yang kedua untukku...akan kubahagiaan dia
dengan segenap jiwaku..akan kujaga dia seumur hidupku...akan kupenuhi hatinya dengan bunga bunga cinta yang bersemayam dalam hatiku....namun kini aku jauh tertinggal dibelakangmu, aku berharap kau akan datang membawakan aku cinta yang ku cari selama ini
namun itu hanya hayalanku semata...kini kau tak pernah ada......oh...Tuhaaan...
mampukah aku meneruskan kehidupanku tanpa dia disisiku....Tuhan kalau benar Kau sangat menyayangi aku....berilah aku cinta yang seperti dia..yang selembut kasihnya yang setenang jiwanya....
Kehampaan dalam jiwaku ini tak pernah meninggalkan aku...aku kini hanya terbaring dalam pembaringan cinta yang mati...aku tak mampu menatap matahari yang bersinar begitu elok....aku tak sanggup lagi melihat bulan yang sangat indah sinarnya....
kini kau laksana bulan yang hanya dapat kupandangi...tak mungkin dapat kusentuh lagi
harum tubuhmu tak pernah ada lagi...senyuman manismu tak lagi hadir mengisi hari hariku....canda tawamu kini lenyap terbawa angan....angan kerinduan yang mendalam....
Saat kepergiamu telah datang...yang aku rasakan hanya kesakitan yang sangat dalam sayang....aku menjerit dalam hatiku...jangan tinggalkan aku sayang....aku masih sangat membutuhkanmu...aku tak ingin kehilangan dirimu...aku hanya menginginkan dirimu...kau adalah tarikan nafasku..tersenggal sudah aku memohon jangan tinggalkan aku....Namun aku benar tak berdaya sayang...saat Tuhan memanggilmu aku sungguh tak berdaya...aku harus melepas kepergiamu...sangat berat...sungguh berat...aku melepasmu...aku terlalu mencintaimu...ingin rasanya aku turut bersamamu....kau tau aku tak sanggup jika kau tak ada...saat terakhir kau bisikan agar aku kuat menghadapinya jika kau pergi...hatiku bagai tercabik cabik sayang.......
kau sangat melukai hatiku....tak kuat aku menghadapinya....aku hanya ingin hidup selamanya denganmu saja...Tuhaaaan....Tolong usir kehampaan dalam jiwaku ini....
kini aku sendiri....kini aku tak mampu tuk berdiri lagi...berikan aku kekuatan tuk dapat melangkah lagi dan berusaha melupakan kesakitan ini......berikan aku cintaMU yang penuh dengan keberkahan yang melimpah dihatiku agar kehampaan ini perlahan lenyap dari anganku.

Tidak ada komentar: